Rugklachten bij Fysio LifeStyle Weert

Bijna alle volwassenen krijgen wel eens te maken met rugklachten waardoor normaal functioneren niet (goed) meer lukt. Er is dan vaak heftige pijn in de rug die soms ook nog uitstraalt naar het bekken, de heup of het been. Normaal bewegen is dan niet meer mogelijk. Een goede analyse van de klachten en de juiste behandeling inclusief adviezen helpen u weer snel van de pijn af zodat u weer normaal kunt bewegen en de dingen kunt doen die u leuk vindt.

Soorten rugklachten

Eenvoudig gezegd zijn er 2 soorten rugpijn, de zgn. a-specifieke en specifieke rugklachten. A-specifieke rugklachten komen veruit het vaakst voor en kunnen één of meerdere oorzaken hebben. Ook zijn ze vaak per persoon verschillend. Deze oorzaken zijn bijvoorbeeld: slijtage van rugwervels, overbelaste rugspieren, verminderde beweeglijkheid van het bekken en / of bewegingsbeperkingen in de voet. Specifieke rugklachten zijn klachten waarbij een duidelijke medische oorzaak is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een hernia of een breuk van een wervel.

Indien u rugklachten heeft, die naar uw gevoel niet herstellen, maak dan een afspraak met één van onze fysiotherapeuten. Samen met u gaan zij op zoek naar de oorzaak van uw klachten en wordt er een behandelplan op maat gemaakt. Een behandeling kan bestaan uit: het optimaliseren van bewegingen, het ontspannen van spieren en bijvoorbeeld het doen van oefeningen.

Voorbeelden van rugklachten, vragen die de fysiotherapeuten van Fysio LifeStyle Weert regelmatig behandelen:

• Hernia-achtige klachten
  • Breuken van wervels
  • Overbelasting van rugspieren
  • Bewegingsbeperkingen van het bekken
  • Verminderde rug-stabiliteit

Neem gerust vrijblijvend contact op bij vragen over fysiotherapie bij rugklachten bij Fysio LifeStyle Weert.

Manueel therapeut,
Rugexpert