Nekklachten bij Fysio LifeStyle Weert

Nekklachten zijn vaak hinderlijke klachten, zeker als er sprake is van een uitstralende pijn naar het hoofd, de schouder en of naar de armen tot in de hand. Als uw nekklachten er voor zorgen dat u niet meer normaal kunt functioneren is het belangrijk dat u de fysiotherapeut om hulp vraagt. Een goede analyse van de klachten en de juiste behandeling, inclusief adviezen, helpen u weer snel van uw klachten af.

Soorten nekklachten

Eenvoudig gezegd zijn er 2 soorten nekpijn: a-specifieke nekklachten en specifieke nekklachten.  A-specifieke nekklachten komen veruit het vaakst voor en kunnen één of meerdere oorzaken hebben die bijvoorbeeld met veroudering of met arbeid te maken hebben, maar ook na een val kunnen zijn ontstaan. Overbelaste nekspieren, slijtage van nekwervels, verminderde beweeglijkheid van de nek en een slechte houding zijn voorbeelden van a-specifieke nekklachten. Specifieke nekklachten zijn klachten waarbij een duidelijke medische oorzaak is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een hernia of een breuk van een wervel.

Indien u nekklachten heeft die naar uw gevoel niet herstellen, maak dan een afspraak met één van onze fysiotherapeuten. Samen met u gaan zij op zoek naar de oorzaak van uw klachten en wordt er een behandelplan op maat gemaakt. Een behandeling kan bestaan uit het optimaliseren van bewegingen, het ontspannen van spieren en bijvoorbeeld het doen van oefeningen.

Voorbeelden van nekklachten, vragen die de fysiotherapeuten van Fysio LifeStyle Weert regelmatig behandelen:

• Hernia-achtige klachten
  • Nekklachten i.c.m. hoofdpijn
  • Overbelasting van de nek ten gevolge van arbeid (bijv. beeldschermwerk)
  • Pijn aan de nek ten gevolge van een val of ongeval (bijv. kop-staart botsing)
  • Verminderde stabiliteit van de nek

Neem gerust vrijblijvend contact op bij vragen over fysiotherapie bij nekklachten bij Fysio LifeStyle Weert.

Manueel therapeut

Algemeen Fysiotherapeut | Manueel therapeut in opleiding