Heupklachten bij Fysio LifeStyle Weert

Heupklachten kunnen zeer pijnlijk zijn waardoor normaal functioneren, zoals lopen en staan, niet meer goed mogelijk is. Herkent u deze beperkingen of heeft u andere vragen neem vrijblijvend met ons contact op.

Soorten heupklachten

De meest voorkomende heupklachten komen door artrose oftewel slijtage van het heupgewricht. Daarnaast kan het zijn dat de heup zwaar overbelast of zelfs gebroken is ten gevolge van een val. Indien de bewegingsbeperking van de heup door slijtage of na een val te groot is en/of de pijnklachten zijn te heftig, kan er een nieuwe heup geplaatst worden.

Indien u klachten aan de heup heeft die naar uw gevoel niet herstellen of u dient te revalideren na een operatie, maak dan een afspraak met één van onze fysiotherapeuten. Samen met u maken wij een behandelplan op maat. Een behandeling kan bestaan uit: het optimaliseren van bewegingen, het ontspannen van spieren, het doen van krachtoefeningen en looptraining.

Voorbeelden van heupklachten, vragen die de fysiotherapeuten van Fysio LifeStyle Weert regelmatig behandelen:

• Overbelastingsklachten na een val op de heup, bijv. slijmbeursontsteking
  • Slijtage van de heup
  • Revalidatie na een heupoperatie
  • Revalidatie na een nieuwe heup

Neem gerust vrijblijvend contact op bij vragen over fysiotherapie bij heupklachten bij Fysio LifeStyle Weert.

Danny Doré-Callewaert
Sportfysiotherapeut