Elleboogklachten bij Fysio LifeStyle Weert

Elleboogklachten zijn vaak overbelastingsklachten die kunnen leiden tot pijnklachten en beperkingen met bewegen zoals bijv. knijpen. Indien de klachten hinderlijk zijn en binnen enkele weken niet vanzelf herstellen is het verstandig om een afspraak te plannen met de fysiotherapeut. Een goede analyse van de klachten en de juiste behandeling inclusief adviezen helpen u weer snel van de pijn af zodat uw weer normaal kunt bewegen en de dingen kunt doen die u leuk vindt.

Soorten elleboogklachten

Eenvoudig gezegd zijn er 2 soorten elleboogklachten die het vaakst voorkomen:

1. Ontstekingsachtige klachten zoals bijv. een tenniselleboog. Deze ontstaan vaak ten gevolge van fysieke overbelasting waarbij er (te)veel knijpkracht is gebruikt. Bijv. bij het slaan met een hamer, een tennisracket of een golfclub.
  2. Overbelastingsklachten door langdurige statische belasting, bijv. door het lang vasthouden van de muis tijdens beeldschermwerk of bij snel repeterende arbeid. Soms gaan deze klachten gepaard met uitstralende pijn en of tintelingen in de onderarm, hand.

Indien u elleboogklachten heeft die naar uw gevoel niet herstellen, maak dan een afspraak met één van onze fysiotherapeuten. Samen met u gaan zij op zoek naar de oorzaak van uw klachten en wordt er een behandelplan op maat gemaakt. Echografie kan een onderdeel van het onderzoek zijn. Een behandeling kan bestaan uit: het optimaliseren van bewegingen in de keten nek-schouder-arm, het ontspannen van spieren (bijv. via massage, medical taping en/of dry needling) en bijvoorbeeld het doen van oefeningen. Daarnaast kunnen ook shockwave of Epte worden ingezet.

Voorbeelden van elleboogklachten en vragen die de fysiotherapeuten van Fysio LifeStyle Weert regelmatig behandelen:

• Tenniselleboog-achtige klachten
  • Overbelastingsklachten ten gevolge van beeldschermwerk of repeterende arbeid
  • Revalidatie na een breuk van het ellebooggewricht
  • Revalidatie na een elleboog operatie

Neem gerust vrijblijvend contact op bij vragen over fysiotherapie bij elleboogklachten bij Fysio LifeStyle Weert.

Luciënne Jacobs

Julius Herveille