Medical Taping bij Fysio LifeStyle Weert

Het Medical Taping Concept is een behandelmethode die effectief, pijnvrij en veilig is. Middels het juist aanbrengen van de uitrekbare tape is er in de regel direct resultaat op pijnklachten door o.a. de rek die de elastische tape uitvoert op de huid. Daarnaast heeft het ook een goede werking op de spierspanning en het verbeteren van de doorbloeding en afvoer van teveel vocht (hydrops) uit gewrichten. Via de rek op de huid is er ook een effect op orgaansystemen zoals de longen en luchtwegen waardoor medical taping vaak goede resultaten laat zien bij hooikoorts.

Medical Taping en uw klacht

Het tapen van spieren, gewrichten met medical taping ter verbetering van het functioneren en vermindering van de pijn is zeer effectief. Medical Taping kan ter ondersteuning van diverse klachten worden ingezet en heeft als voordeel dat het 24 uur per dag werkt en wel tot een week zijn werking behoudt.

Medical Taping gebruiken wij o.a. bij:

• Reduceren van pijnklachten in spieren en gewrichten
  • Ontspannen van gespannen (hypertone) spieren
  • Houdingscorrectie
  • Stimuleren van vochtopname in gewrichten
  • Verbeteren van de beweeglijkheid van gewrichten
  • Verminderen van hooikoorts-gerelateerde klachten

Neem gerust vrijblijvend contact op bij vragen over Medical Taping bij Fysio LifeStyle Weert.

Danny Doré-Callewaert
Sportfysiotherapeut